Kopioimisesta.

MunFoorumiin liittyvät ongelmat, ominaisuudet yms. aiheet ja palveluun yleisesti liittyvät keskustelut.
Alueen säännöt
Muistakaa mainita tukipyyntöjä tehdessä fooruminne osoite, sillä suuri osa ongelmista on täysin foorumikohtaisia. Lukekaa myös tukipyyntöjen yleiset ohjeet.
kis
Viestit: 1
Liittynyt: 26.11.2010 22:34
Www-sivun osoite: Psykopatologia.munfoorumi.com

Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja kis »

Psykopatologia.munfoorumi.com kopioi kirjoituksia: tukari2 munfoomilta.
Oletko sanonut ( pettis) ettei niin saa tehdä? Näin väitetään sinun sanoneen.

Ja että olet ehdottanut, että tukari2:sta tehtäisiin "muilta suljettu" oma ryhmänsä? Asiasta on epäselvyyttä ja tarvitaan vastauksia.

Voiko tukari.2:den ylläpitäjä kieltää kokonaan, pysyvästi Psykopatologia.munfoorumi.com moden pääsyn puolustamaan itseään tukiasema 2:selle, josta siis on bannissa juuri tämän kopionnin takia.

Avatar
Pettis
Ylläpitäjä
Viestit: 1442
Liittynyt: 05.01.2008 13:48
Www-sivun osoite: http://www.munverkko.com/
Viesti:

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Pettis »

Jos joku ei halua, että kirjoituksia joku kopioi tai kommentoi, niin ei niitä kannata kirjoittaa julkiselle foorumille. Yksityiseltä foorumilta kopioiminen on vaikeampaa. Se on valitettava tosiasia, että kaikki ihmiset eivät välitä siitä saako tekstejä kopioida, tai eivät tee tarvittavia lähdeviittauksia yms. En keksi syytä, että miksi jonkin julkisen kirjoituksen lainaaminen tai kommentointi toisella palstalla olisi kiellettyä.

Mitä noihin kahden palstan välisiin riitoihin tulee: minulla ei ole mielenkiintoa alkaa setvimään aikuisten ihmisten lapsellisia riitoja. Ei julkisesti tällä tukifoorumilla eikä sähköpostitsekaan niin kauan kun palvelun sisältö pysyy riittävän asiallisena.
Viimeksi muokannut Pettis, 26.11.2010 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tarkennusta
MunVerkko MunVerkon pääsivulta löydät ajankohtaiset tiedotteet ja muut kaikkia palveluita koskevat tiedot.

MunVerkon ylläpito ei koskaan kysy salasanaasi eikä sitä tule luovuttaa kenellekään.

Kyllästynyt

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Pettis kirjoitti:Jos joku ei halua, että kirjoituksia joku kopioi tai kommentoi, niin ei niitä kannata kirjoittaa julkiselle foorumille. Yksityiseltä foorumilta kopioiminen on vaikeampaa. Se on valitettava tosiasia, että kaikki ihmiset eivät välitä siitä saako tekstejä kopioida, tai eivät tee tarvittavia lähdeviittauksia yms. En keksi syytä, että miksi jonkin julkisen kirjoituksen lainaaminen tai kommentointi toisella palstalla olisi kiellettyä.

Mitä noihin kahden palstan välisiin riitoihin tulee: minulla ei ole mielenkiintoa alkaa setvimään aikuisten ihmisten lapsellisia riitoja. Ei julkisesti tällä tukifoorumilla eikä sähköpostitsekaan niin kauan kun palvelun sisältö pysyy riittävän asiallisena.
Enpä keksi minäkään syytä tai perustetta sille miksei julkiselle palstalle postattua viestiä saisi kopioida ja/tai siteerata (lähde tietenkin mainiten).
Kyse on nyt siitä, että sinun sanojasi on tulkittu näin:
Nimimerkki "Mirri" 26.11.2010 klo 11.51:
Niinpä. Munfoorumi.com:n ylläpitäjä/omistaja ehdotti jopa palstan laittamista suljetuksi, jotta moinen kopiointi saataisiin kuriin. Mutta tuskin täällä sellaista haluaisi sen enempää ylläpito kuin kirjoittajatkaan; halutaan säilyttää palsta sellaisena, että sitä pääsee lukemaan.
Lihavointi minun.
Tuossahan selvästi annetaan ymmärtää sinun olevan palstan ylläpitäjän (omatekoisen sekä netiketin että Suomen lakien kanssa ristiriidassa olevan) kopiointikiellon kannalla.

Palvelun sisältö ei ko. palstalla valitettavasti ole "pysynyt riittävän asiallisena". Omalla nimellään esiintyvän henkilön solvaaminen ole ei liene millään mittarilla "riittävän" asiallista saati sallittua, eikä sitä ole nimimerkillä tunnetun kirjoittajan (ja palstalta bannatun) jatkuva parjaaminen sekä perättömien ja halventavien väitteiden levittäminenkään.

Avatar
Pettis
Ylläpitäjä
Viestit: 1442
Liittynyt: 05.01.2008 13:48
Www-sivun osoite: http://www.munverkko.com/
Viesti:

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Pettis »

Kyllästynyt kirjoitti:
Niinpä. Munfoorumi.com:n ylläpitäjä/omistaja ehdotti jopa palstan laittamista suljetuksi, jotta moinen kopiointi saataisiin kuriin. Mutta tuskin täällä sellaista haluaisi sen enempää ylläpito kuin kirjoittajatkaan; halutaan säilyttää palsta sellaisena, että sitä pääsee lukemaan.
Lihavointi minun.
Tuossahan selvästi annetaan ymmärtää sinun olevan palstan ylläpitäjän (omatekoisen sekä netiketin että Suomen lakien kanssa ristiriidassa olevan) kopiointikiellon kannalla.
En ymmärrä miten saat asian väännettyä noin.
Kyllästynyt kirjoitti:Palvelun sisältö ei ko. palstalla valitettavasti ole "pysynyt riittävän asiallisena". Omalla nimellään esiintyvän henkilön solvaaminen ole ei liene millään mittarilla "riittävän" asiallista saati sallittua, eikä sitä ole nimimerkillä tunnetun kirjoittajan (ja palstalta bannatun) jatkuva parjaaminen sekä perättömien ja halventavien väitteiden levittäminenkään.
Jos joku esiintyy omalla oikealla nimellään, se on hänen oma asiansa. Palstan valvonta on sen perustajan vastuulla.
MunVerkko MunVerkon pääsivulta löydät ajankohtaiset tiedotteet ja muut kaikkia palveluita koskevat tiedot.

MunVerkon ylläpito ei koskaan kysy salasanaasi eikä sitä tule luovuttaa kenellekään.

Kyllästynyt

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Pettis kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Niinpä. Munfoorumi.com:n ylläpitäjä/omistaja ehdotti jopa palstan laittamista suljetuksi, jotta moinen kopiointi saataisiin kuriin. Mutta tuskin täällä sellaista haluaisi sen enempää ylläpito kuin kirjoittajatkaan; halutaan säilyttää palsta sellaisena, että sitä pääsee lukemaan.
Lihavointi minun.
Tuossahan selvästi annetaan ymmärtää sinun olevan palstan ylläpitäjän (omatekoisen sekä netiketin että Suomen lakien kanssa ristiriidassa olevan) kopiointikiellon kannalla.
En ymmärrä miten saat asian väännettyä noin...
Vääntely ei ole minun vaan nimimerkki Mirrin tekemä.
Pettis kirjoitti:... Jos joku esiintyy omalla oikealla nimellään, se on hänen oma asiansa. Palstan valvonta on sen perustajan vastuulla.
Ei ole viimekädessä vain palstan perustajan vastuulla vaan myös palstaformaatin haltijan vastuulla.

Kuka tahansa saa esiintyä omalla nimellään eikä se anna kenellekään lupaa tai oikeutta hänen solvaamiseensa, herjaamiseensa tai lupaa levittää omalla nimellään esiintyvästä henkilöstä perättömiä ja halventavia väitteitä.
Ts. Suomen laki ei kumoudu vain siksi, että kirjoittaja käyttää omaa nimeään vaan omalla nimellään esiintyvä on oikeutettu aivan samaan suojaan kuin kuka tahansa missä hyvänsä.
Pettis kirjoitti:... Palstan valvonta on sen perustajan vastuulla.
Kyllä, mutta kuka valvoo palstan perustajan toimintaa?
Jos sinulla on tekniset mahdollisuudet puuttua jonkin palstan asiattomaan sisältöön - silloin sinä olet palstan sisällöstä vastuussa ainakin silloin jos ko. palstan ylläpitäjä ei asiattomuuksia palstaltaan poista tai jopa postaa niitä palstalle itse - kutenTukari2 -palstan ylläpitäjä tekee.

Jos olet eri mieltä omasta vastuustasi, kuulisin mielelläni kuka on palstaformaatin käytön "ylin" valvoja.

Avatar
Pettis
Ylläpitäjä
Viestit: 1442
Liittynyt: 05.01.2008 13:48
Www-sivun osoite: http://www.munverkko.com/
Viesti:

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Pettis »

Jos munfoorumi.comin ylläpidon taholta puututaan jonkin foorumin toimintaa, on se todennäköisesti huomautus asiasta foorumin ylläpitäjälle tai koko foorumin poistaminen käytöstä.

Näiden kahden foorumin tapauksessa jos alan rangaistuksia jakelemaan, menee kumpikin foorumi kiinni.

Tuntuu kuitenkin siltä, että nämä valitukset tulevat täysin normaalista nettikeskustelusta, missä puolin ja toisin provotaan vastapuolta.

Minulla on näihin kahteen mielenterveysfoorumiin liittyen yli 100 vastaanotettua sähköpostia (kyllä, laskin juuri) ja kymmeniä kirjoittamia vastauksia aiheesta. Suurin osa näistä sähköposteista on lähetetty asioista jotka foorumin ylläpitäjä on hoitanut mielestäni riittävän hyvin tai jotka mielestäni ei vaadi toimenpiteitä. Ne mitkä ovat minunkin mielestäni olleet toimenpiteiden tarpeessa on hoidettu pois päiväjärjestyksestä.

Kuitenkin, olen kyllästynyt siihen, että minun sanomisiani vääristellään sekä tukari2 foorumilla että psykopatologia-foorumilla. Se mitä olen esimerkiksi sähköpostikeskustelussa laittanut vastaukseksi on minun kantani siihen kyseiseen asiaan, ei yleispätevä käytäntö koko palvelussa. Lisäksi se vastaus on tarkoitettu vain vastaanottajalle, eikä kaikille julkisesti vääristeltäväksi - vaikka ei niissä mitään salaista yleensä olekaan. Lisäksi kummaltakin foorumilta on löytynyt jopa suoranaisia uhkauksia minua kohtaan. Vaikka olen nämä asiat jättänyt huomiotta, en taida sitä vastaisuudessa enää tehdä.

Ymmärtäkää kuitenkin, että se mikä toisen mielestä on asiatonta on toisen mielestä täysin normaalia nettikeskustelua. En yksinkertaisesti voi arvioida asioita tiukimman mahdollisen tulkinnan mukaan.

Olen ollut keskustelufoorumien valvojana eri foorumeilla n. 6-7 vuotta. Näillä kahdella mielenterveyspalstoilla nähty keskustelu on vielä melko kevyttä verrattuna niihin mitä olen joutunut setvimään. Näissä valvontatehtävissä olen havainnut sen, että riitatilanteessa vikaa on yleensä molemmissa osapuolissa.

Tästä päästään siihen, että tätä kahden foorumin - tai kahden ryhmittymän - välistä kiistaa on täysin mahdotonta ratkaista kummankaan eduksi. Todennäköisimmin lopullinen ratkaisu - jos sellaisen siis joudun tekemään - on molempien osapuolien tappioksi.
MunVerkko MunVerkon pääsivulta löydät ajankohtaiset tiedotteet ja muut kaikkia palveluita koskevat tiedot.

MunVerkon ylläpito ei koskaan kysy salasanaasi eikä sitä tule luovuttaa kenellekään.

Kyllästynyt

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Pettis kirjoitti:Jos munfoorumi.comin ylläpidon taholta puututaan jonkin foorumin toimintaa, on se todennäköisesti huomautus asiasta foorumin ylläpitäjälle tai koko foorumin poistaminen käytöstä.

Näiden kahden foorumin tapauksessa jos alan rangaistuksia jakelemaan, menee kumpikin foorumi kiinni...
Millä perusteilla?
Pettis kirjoitti:... Tuntuu kuitenkin siltä, että nämä valitukset tulevat täysin normaalista nettikeskustelusta, missä puolin ja toisin provotaan vastapuolta...
Minun käsitykseni mukaan normaaliin nettikeskusteluun ei kuulu kenenkään solvaaminen, nimittely, herjaaminen tai ammattitaidon kyseenalaistaminen - kiusaamisesta puhumattakaan.
Pettis kirjoitti:... Minulla on näihin kahteen mielenterveysfoorumiin liittyen yli 100 vastaanotettua sähköpostia (kyllä, laskin juuri) ja kymmeniä kirjoittamia vastauksia aiheesta. Suurin osa näistä sähköposteista on lähetetty asioista jotka foorumin ylläpitäjä on hoitanut mielestäni riittävän hyvin tai jotka mielestäni ei vaadi toimenpiteitä. Ne mitkä ovat minunkin mielestäni olleet toimenpiteiden tarpeessa on hoidettu pois päiväjärjestyksestä...
Minun mielestäni ei ole vaan Tukari2 -palstalla on edelleen suuri määrä asiattomia viestejä jotka olisi pitänyt pyydettäessä poistaa, mutta ylläpitäjä ei ole niitä toistuvista pyynnöistä huolimatta poistanut.
Ja suurin osa noista tehdyistä poistoista on suoritettu niin hitaasti, että kaikki se vahinko mitä ne ovat voineet aiheuttaa on varsin hyvin toteutunut ennen niiden deletoimista.
Pettis kirjoitti:... Kuitenkin, olen kyllästynyt siihen, että minun sanomisiani vääristellään sekä tukari2 foorumilla että psykopatologia-foorumilla...
Jos kerrot mitä sinun sanomaasi on vääristelty Psykopatologia-palstalla niin poistan se välittömästi!
Pettis kirjoitti:... Lisäksi kummaltakin foorumilta on löytynyt jopa suoranaisia uhkauksia minua kohtaan. Vaikka olen nämä asiat jättänyt huomiotta, en taida sitä vastaisuudessa enää tehdä...
Lupaan poistaa välittömästi jokaisen uhkauksen jonka Psykopatologia-palstalta löydät - kohdistui uhkaus keneen tahansa.
Pettis kirjoitti:... Ymmärtäkää kuitenkin, että se mikä toisen mielestä on asiatonta on toisen mielestä täysin normaalia nettikeskustelua. En yksinkertaisesti voi arvioida asioita tiukimman mahdollisen tulkinnan mukaan...
Ei solvaaminen, nimittely, herjaaminen tai perättömien ja halventavien väitteiden levittäminen ole "normaalia keskustelu" tai ainakaan sen ei sitä pitäisi olla kenellekään.
Pettis kirjoitti:... Tästä päästään siihen, että tätä kahden foorumin - tai kahden ryhmittymän - välistä kiistaa on täysin mahdotonta ratkaista kummankaan eduksi. Todennäköisimmin lopullinen ratkaisu - jos sellaisen siis joudun tekemään - on molempien osapuolien tappioksi.
Lue kumpaakin palstaa niin huomaat hyvin nopeasti mistä on kyse - ja kummalla palstalla asiattomuuksien annetaan rehottaa.

Avatar
Pettis
Ylläpitäjä
Viestit: 1442
Liittynyt: 05.01.2008 13:48
Www-sivun osoite: http://www.munverkko.com/
Viesti:

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Pettis »

Toiselta palstalta löytyy sillä perusteella asiatonta tekstiä, että siellä keskustellaan jonkun ihmisen toimista. Toisella palstalla taas kopioidaan toiselta palstalta tekstiä ja tämä palsta jolta teksti on kopioitu kokee sen asiattomana.

Molemmissa tapauksissa kukaan ei ole tehnyt mielestään väärin ja itse en ulkopuolisena ole nähnyt tarpeelliseksi asiaan puuttua. Se miksi molemmat palstat ovat minun kannaltani samassa jamassa johtuu siitä, että en aio tässä teidän kiistelyssänne julistaa voittajaa. Kummatkin häviävät ellei tämä asia ratkea.

Kumpaakin palstaa on tullut luettua, koska molemmilta on raportoitu iso nippu viestiketjuja.
MunVerkko MunVerkon pääsivulta löydät ajankohtaiset tiedotteet ja muut kaikkia palveluita koskevat tiedot.

MunVerkon ylläpito ei koskaan kysy salasanaasi eikä sitä tule luovuttaa kenellekään.

Kyllästynyt

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Pettis kirjoitti:Toiselta palstalta löytyy sillä perusteella asiatonta tekstiä, että siellä keskustellaan jonkun ihmisen toimista. Toisella palstalla taas kopioidaan toiselta palstalta tekstiä ja tämä palsta jolta teksti on kopioitu kokee sen asiattomana...
Kyllä, mutta ei kopioimisesta tee asiatonta vielä se, ettei joku kopioimisesta pidä.
Ja kopioiminenhan lähti siitä, että minua estettiin vastaamasta palstalla käytyyn keskusteluun. Mitään asiatonta noissa vastauksissani ei ollut - kunhan olivat "vääriä" mielipiteitä koska olin/olen eri mieltä mm. ylläpitäjän kanssa siitä minkälaista informaatiota neuvoloissa raskaana oleville tarjotaan.
Koska olen ammattini vuoksi perillä ko. asiasta, tuntuu varsin turhauttavalta että joku jauhaa potaskaa - ja joihin ei saa edes esittää vastinetta!
Pettis kirjoitti:... Molemmissa tapauksissa kukaan ei ole tehnyt mielestään väärin ja itse en ulkopuolisena ole nähnyt tarpeelliseksi asiaan puuttua...
No on se ainakin netiketin vastaista, että suljetaan "väärää" mieltä oleva pois keskustelusta!
Ehdottomasti väärin on sekin, että toisen palstan ylläpitäjä uhkailee bannillä jos toiselta palstalta ei poisteta materiaalia jonka hän haluaisi poistattaa! Eihän avoimelle palstalle postattujen viestien lainaaminen/kopioiminen (lähde tietenkin mainiten) ole kiellettyä sen enempää netiketin kuin Suomen lakienkaan mukaan.
Pettis kirjoitti:... Se miksi molemmat palstat ovat minun kannaltani samassa jamassa johtuu siitä, että en aio tässä teidän kiistelyssänne julistaa voittajaa. Kummatkin häviävät ellei tämä asia ratkea...
SInä teet niin kuin haluat, ei siinä mitään.
Toivottavasti tuollaisesta ratkaisusta on sitten enemmän hyötyä kuin haittaa.
Pettis kirjoitti:... Kumpaakin palstaa on tullut luettua, koska molemmilta on raportoitu iso nippu viestiketjuja.
Niinpä, mutta kummalta olet löytänyt asiatonta tavaraa?

Kyllästynyt

Re: Kopioimisesta.

Viesti Kirjoittaja Kyllästynyt »

Vielä jatkoa edelliseen:
Tukari2 -palstan moderaattori sulki eilen ilmoitukseni jonka tein asiattomasta viestistä.
Moderaattori ei poistanut ko. viestiä (koska viestin lähettäjä on moderaattorin kaveri?) - vaan ainoastaan sulki tekemäni ilmoituksen muka aiheettomana.
Ja mitä tuossa minulle osoitetussa, asiattomaksi ilmoittamassani, viestissä luki?

Vain yksi lause: "Milloin olet viimeksi saanut orgasmin?"

Ko. keskustelussa johon moderaattorin kaveri tuon postasi, ei aiheena ollut seksi tai parisuhde vaan se miksi minut päästettiin takaisin palstalle.
Mistä sinun mielestäsi tuollainen moderointi kertoo?

1. Hyvästä ja objektiivisesta moderoinnista?
2. Suosikkijärjestelmään ja mielivaltaan perustuvasta moderoinnista?
3. Moderaattorista joka ei ole tehtävänsä tasalla?

Lukittu